Mottó

"Az elfogadás nem jelent sem belenyugvást abba, amibe nem lehet belenyugodni, sem kritikátlanságot. Az elfogadás higgadt és elemző tudomásulvételt jelent, a valóság tiszteletét."
Popper Péter®
________________________________________________

2012. november 27., kedd

Lássuk a medvét! - avagy a Painfree tesztje 1. rész

   Több írásomban is szóltam az életemet igen csak meghatározó, vagy sokkal inkább már-már pokollá tévő migrénes rohamaimról. Ez nálam már betegség.
   Hogy hiteles legyek, és legyen történeti hűség, kénytelen vagyok néhány szóban újból az elején, a "kályhánál" kezdeni a mesémet:


   Közel húsz éve folyamatosan jön a roham, ha akarom, ha nem.
Ezalatt a közel húsz év alatt több orvosnál jártam... mennyi vizsgálaton estem át, mennyi szert próbáltunk ki azért, hogy legalább az intenzitását, vagy a sűrűségét csökkentsük a rohamoknak!
   Számtalan emberrel beszéltem már a "betegségemről", és kaptam a különböző tanácsokat, melyek egyeseknél már beváltak: nálam egyik sem.

   Nem szándékozom orvosi cikket csinálni az írásomból (nem is tudnék), de az én "külön bejáratú" migrénemről muszáj írnom pár szót.
A súlyosabb fajta:
   Jellemzően éjjel jön, alvás közben: nem tudom megelőzni!
Egyszer csak arra ébredek (ez legáltalánosabb esetben éjjel kettő körül történik), hogy iszonyúan fáj:  a bal oldalon, a fülem fölött kb. két centivel, a koponyám csúcsa felé. A hányinger, mely ezt kíséri, számtalan esetben több napos folyamatos hányásban végződik (több alkalommal ki kellett már hívni az ügyeletet, egyszer kórházban is voltam, infúziót kaptam, hogy ne száradjak ki). Ezen nem segít semmilyen bogyó, és a kúp is csak időnként. Ezalatt az idő alatt fázom és izzadok egyszerre. A bensőm általában lángol, a bőröm fáj, mintha 40 fokos lázam lenne. Pont ugyanígy fáj minden tagom. Az erős fájdalomtól a koordinációs készségem megszűnik: nem igen tudok járni, a mellékhelyiségbe is éppen hogy eljutok. Minden lépés olyan nehéz, mintha középkori rab volnék, hatalmas vas golyóval a lábaimhoz láncolva.
Ha a fájdalomtól gyötörten el tudok aludni, valamiféle lázálmok jelennek meg: képek, történések, események, amik nem biztos, hogy ismerősek, de mindegyikben szerepelek. Ezek a köztudatban általában "rossz álom" névre hallgatnak, esetemben azonban inkább rémálmoknak nevezném őket.
Egy ilyen roham alatt nem eszem, és inni is alig iszom. A roham általában három napig tart. Három napot vesz el az életemből, jobb esetben csak havonta egyszer. De ez egy évben már így is több, mint egy hónap! Rosszabb esetben még többet.

   Az ennél egy kicsivel enyhébb roham tovább tart, négy vagy öt napig is akár, de akkor tudok inni, és csak az első két napon hányok.
   A legenyhébb roham nappal, kontrollálható időben jön: be tudok venni megelőző vagy roham kezelésére szolgáló szert. Azt azonban, hogy valóban hat-e, nem lehet előre tudni.
Ha nem hat, akkor a legenyhébb roham is átválthat erősebb rohammá.
Ha hat, akkor leghamarabb két órán belül, rosszabb esetben akár hét óra is eltelhet. Ezalatt kiütve, magamról vagy a környezetemről mit sem tudva fekszem.
 
   A migrént, mint betegséget, vagy a lábáról az embert leverő iszonyatot senki nem fogadja el, amíg egyszer át nem éli. A kedvesebbek, vagy beleérzőbbek sajnálkoznak, és azt mondják: „Úr Isten, ez borzasztó!” vagy azt: „Jézusom, én ezt nem bírnám!”
Sokan azonban kelletlenül fogadják, ha azt mondom, migrénem van.

   Kismillió próbálkozáson vagyok már túl, hogy megszabaduljak a hozzám valamiért veszettül ragaszkodó szörnyetegtől. Nem szeretnék már újra és újra abba a csapdába sétálni, melybe már többször is beletört a bicskám: ígértek csodaszereket a migrénemre, a látásjavításra, a vérkeringésemre, és az időnként megjelenő, de annál kényelmetlenebb túlsúlyomra is.
   Rengeteg pénzt fizettünk már ki meghirdetett csodaszerekre, ami furcsa módon sok mindenkinek használt, csak nekem nem.
 Esküszöm, hogy az előírások minden szavát betartottam!

  • Használtam már fito-ösztrogént, hogy a migrénem elmúljon. De ettől csak túlsúlyos lettem, ami rossz hangulatot okozott nálam, ugyanakkor a migrénem megmaradt.
  • Használtam MOKSA Elixírt, nem javult az állapotom. Extra éhes lettem tőle, és híztam. Nem keveset. Sajnos egy ismerősöm is, akinek én ajánlottam...
  • Használtam amerikai csodabogyót is a migrénre, valami 5HTP-t, melyről azt állítják, hogy a legtermészetesebb antidepresszáns, nekem az sem segített. Nem voltam depressziós, de szedtem, mert a migrén egyik okozója lehet a szerotonin szint jelentős csökkenése, mely egyfajta boldogság hormon, és a depresszió kialakulásához vezethet a szerotonin-hiány.
  • Szedtem B vitamint Folsavval... szedtem szívritmus szabályzót, melynek közismert mellékhatása a migrénes rohamok számának és intenzitásának csökkentése.
  • Szedtem hangulatjavítót, két félét is.
  • Szedtem epilepsziás rohamokra készített gyógyszert is, orvosi rendelvényre.
  • Szedtem erős nyugtatókat is, orvosi rendelvényre.
  • Ittam igazi gyömbérből készített teát, rendszeresen.
  • Ittam sok gyógynövényből kevert teát.
  • Ittam hidegen sajtolt szőlőmag olajat, és a férjem unszolására iszom a Supradyn pezsgőtablettát.
  • Igyekeztem lúgosítani a szervezetem, mert az elsavasodott test nem csak túlsúlyos lehet, de egyéb tünetek is megjelenhetnek, pl. a migrén. A lúgosítás jegyében egy patikában összeállított ásványi só-keveréket vízben oldva ittam. Eredmény? Még erősebb fejfájás, olyan napokon is, amikor egyébként nem lett volna migrénem.
      Ugyanezt hozta a Cotifibra is, és lehet, hogy a LIPO+-szal is így járok.
      A csalánteát sem tudom már fejfájás nélkül meginni.

      Egy ideje ALOE VERA koncentrátumot iszom, mely gyulladáscsökkentő hatású. Ennek a jótékonyságát kifejezetten érzem. Bár nem lettem migrén-mentes, de általánosságban szeretem!
      El kéne kezdenem a Candida elleni harcot is, de már félek, hogy az is csak folyamatos migrént fog eredményezni...

    Van szerencsém ismerni a Shop for Vitality vezetőjét. Több alkalommal beszélgettünk már, tud a migrénes küzdelmeimről, és mint a mai világban mindenki, aki stresszes életmódot él, nála is megjelennek a fejfájások. Ő tudja, hogy az életem felét ezzel a szörnyeteggel karöltve éltem, még akkor is, ha nem én karoltam belé, hanem az ragaszkodik hozzám veszettül, ezért felajánlotta, hogy próbáljam ki a Painfree készüléket.

   Örömmel fogadtam a felajánlást, és ígérem, dokumentálom az eseményeket.


Written by Syssa®

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése