Mottó

"Az elfogadás nem jelent sem belenyugvást abba, amibe nem lehet belenyugodni, sem kritikátlanságot. Az elfogadás higgadt és elemző tudomásulvételt jelent, a valóság tiszteletét."
Popper Péter®
________________________________________________

2012. április 26., csütörtök

Ne kérdezd

Danival beszélgetve megtudtam, hogy néhány társával egy produkciót készítenek.
A megállapodás szerint mindenki magáról írna szöveget.
Daninak nem volt túl nagy kedve ehhez, mert nem igen szereti, amikor az emberek fényezik magukat.
Mondtam neki, hogy neki nem muszáj ezt a balga trendet követnie.
Mondtam neki azt is, hogy írok két "verset", talán találhat benne valami használhatót...

Megszületett az első kreálmány, ami nem életem első efféle írása, de ugyanúgy semmilyen költészeti szabálynak nem felel meg, ahogy a korábbiak sem...
A tartalma Dani szemszögét igyekszik tükrözni.
A fiam szerint annyira nem rossz....



Ne kérdezd, ki vagyok, nem akarod tudni
Jobb nekem a fejemet a homokba dugni
Így nem kell látnom a felkelő napot,
S nem kell hallgatnom a prédikáló papot,


Ne kérdezd, ki vagyok, erre nem felelhetek,
Nem tudom tesó, sztem jobb, ha mindent feledek
Segít a lé, bár bűzös, mint egy kocsma,
De így a holnap szebb lesz, mint a ma.
 

Van-e anyám, és apám, komolyan azt kérded?
Te eddig úgy tudtad, a gólya hozza a gyereket?
Ne pipíts bro, világra szült anyám,
Bár lehet jobb lett volna, ha kerüli az apám


Ref.:
Van egy anyám és apám, de ne kérdezd, ki vagyok
Úgy érzem, csak ledobtak ide a marslakók
Ha találsz valamit, ami felismerhető,
Szólj, hogy a fejem felett lehessen egy tető


Anyám akart, tudom ezt jól régen,
De az életünk elcsúszott valahol a jégen
Fagyos a hangulat, néha pedig éget
Igazodj ki rajta, hátha te megérted
 

Azt mondja, szeret: kár hogy ezt nem érzem
Bár lehet majd meglátom, ha egyszer a szemébe nézek
Nélküle egy részem látod, odaveszett,
Vele viszont nem lehet bírni az egészet


Ne cigizzé’, ne igyá’, haggyad a galerit,
Járjál iskolába, tanuld meg a házit!
Mindig ezt szajkózza, unom már veszettül,
Jobb nekem, ha az utam a semmin vezet keresztül.


Ref.:
Van egy anyám és apám, de ne kérdezd, ki vagyok
Úgy érzem, csak ledobtak ide a marslakók
Ha találsz valamit, ami felismerhető,
Szólj, hogy a fejem felett lehessen egy tető


Mit ér a diploma, ha úgyis az utcán végzed,
Fedél nélkül-t árulsz, hogy legyen egy kis pénzed?
Ne mondd nekem tesó, hogy a dumám nem vágod,
Velem együtt Te is csak az utcákat járod.


Kicsi korban az ember még hiszi a szépet
Aztán felnősz és érzed a poklot ahogy éget
Milyen világ az ahol nincsen igazság
Ahol nem hagyják az embert, mindig csak szívatják?




Written by Syssa®

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése