Mottó

"Az elfogadás nem jelent sem belenyugvást abba, amibe nem lehet belenyugodni, sem kritikátlanságot. Az elfogadás higgadt és elemző tudomásulvételt jelent, a valóság tiszteletét."
Popper Péter®
________________________________________________

2012. április 19., csütörtök

Birkaság




Ma reggel a Savoya parkból indultam hazafelé, miután megérdeklődtem, hogy a parkolóban működő autómosóban mennyiért mérik a külső-belső takarítást.

Egyébként véleményem szerint nem drága, mert az egész együtt 2.490,-Ft, és 35 perc alatt készen van a jármű. Nem vízzel, hanem vízből fejlesztett gőzzel dolgoznak. Azt hiszem, ez elég jó.

No. Tehát igyekeztem hazafelé, amikor is láttam, hogy a villamossíneknél a lámpa piros. Azt is láttam, hogy többen áthajtanak a piroson, és a 250-es busz vezetője is bőszen egyezkedett valakivel telefonon. Miután nekik vezetés közben tilos telefonálni, és többen áthajtottak a piros lámpajelzésen, arra a következtetésre jutottam, hogy a buszvezető egy felettessel tárgyalja meg, hogy mit tegyen ahhoz, hogy tarthassa a menetrendet.

A felettes, vagy akivel beszélt, megengedte neki, hogy az utasokat és a járművet átvezesse a piroson, amit ezen cselekedete tett egyértelművé.

Mivel mostanában új szabályozást vezettek be, amik esetében a szabálysértés súlyos pénzbírságokkal jár, úgy döntöttem, várok.

Aztán felvillant bennem, hogy valakinél meg kéne érdeklődni, hogy az, ha egy egyértelműen működési hibából folytonosan piros lámpajelzésen áthalad az autós, szabálysértésnek minősül-e.

Felhívtam a 112-t, gondoltam, ott biztos tudnak segíteni.

Az ifjú ember, aki felvette a telefont, jelezte, hogy jól gondoltam, szabálysértés, és jelzi a hibás működést a megfelelő helyen.

Eltelt tíz perc, vagy legfeljebb tizenöt. A lámpa egyszer csak zöldre váltott. Hurrá, lehet, hogy mégsem lesz belőlem főtt csülök? Lelkesen indultam haza. A rövidke úton végig a piros lámpánál állva tapasztaltak jártak a fejemben.

Ezalatt az idő alatt ugyanis jó néhány villamos elhaladt a sínen, mindkét irányba. Ez azonban azokban, akik a lámpán egymás rossz példáját követve áthaladtak, fel sem merült lehetőségként.

Tény, hogy mindkét irányba alaposan figyelve haladtak át a sínen, de volt olyan, akinél a villamos nem járt túl messze… az autós nem látta, hogy a jármű az alagútból fog kikanyarodni, a közlekedés hangját pedig elnyomhatta a motorzaj, amit az autója adott ki.

Érdekes volt figyelni, hogy ennyire rövid idő alatt mennyi ember esik áldozatául a birka effektusnak… követik egymást, még akkor is, ha az, amit tesznek, akár súlyos következményekkel is járhat.

Birkaság…



Written by Syssa®

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése