Mottó

"Az elfogadás nem jelent sem belenyugvást abba, amibe nem lehet belenyugodni, sem kritikátlanságot. Az elfogadás higgadt és elemző tudomásulvételt jelent, a valóság tiszteletét."
Popper Péter®
________________________________________________

2012. június 28., csütörtök

Fejlemények az "Otthoni meló" kapcsán

A cikázó gondolatok blogja korábbi bejegyzése: Otthoni meló


A fenti blogbejegyzésben azokat a tapasztalataimat és a tapasztalataim alapján felmerült gondolataimat rögzítettem, melyekre a keresetem kiegészítésére szánt otthon végezhető munkák keresgélése közben tettem szert.

Nos, fejlemény... Én, aki bedőltem egy katalóguscsomagolást kínáló munkának, és a regisztrációs díjat átutaltam, idézést kaptam a XVI. kerületi Rendőrkapitányságról, ezen munkavégzés kapcsán indított bűnügyi eljárásban tanúként kívánnak kihallgatni.

A katalóguscsomagolós munkára vonatkozó levelezést már kinyomtatta a férjem.
A bankszámla kivonatot még az anyaghoz csatolom, mely igazolja a tanulópénz (még szerencse, hogy aránylag kevés volt az összeg) megfizetését.

Nem tudom, hogyan, mi alapján indult eljárás a "cég" ellen, de jó, hogy indult.

2011. 12. 16-án, hosszas mérlegelés után, három érdeklődő levelet küldtem el az otthon végezhető munkák kapcsán.
Ebből a háromból kettőt megszemélyesítve küldhettem el, mert a hirdető megnevezte saját magát.
A harmadiknál csak e-mail cím volt, személynév nem.

A három levélből egy megkeresésre érkezett válasz, 10 nappal később.
A levélben a hölgy azt írta, hogy lesz egy próbamunka, kb. 30 perces, illetve be kell fizetnem 870,-Ft-ot az Ő adminisztrációs költségeire, és ki kell töltenem egy kérdőívet, a személyes adataimat megadva.

Három nappal később, 2011. 12. 29-én válaszoltam a levelére, melyben kérdéseket tettem fel.
 Idézem a levelet:


"Kedves N..... K.....! 


Köszönöm a tájékoztatást, felvillanyozott!
Kérdéseim azonban adódtak, melyeket érdemes lenne tisztázni, mindkettőnk megnyugvására :)
Első kérdésem az, hogy a jövedelem kimutatására/igazolására az adózáshoz, hogyan történik? Nem szeretnék évek múlva szembetalálkozni az APEH ellenőreivel, és büntetéssel súlyosbított összeget fizetni azért, mert egyszer egy hónapban mellékkeresetre tettem szert :)
További kérdéseim:
Hogy az egy hét "munkaidő", melynek végén a kifizetés történik, öt nap, vagy hét nap, a szombat-vasárnapokkal együtt?
Az elvégzett munkát mikor kell visszajuttatni Önnek? Nap végén, vagy egyszerre, a munkahét végén?
Szabott-e a külalak pl. az excel rögzítésnél, vagy az ember azt saját logikája szerint végezheti?
A 30 perces próbamunka személyes találkozás keretében történik-e, ha igen, mikor és hol?
Mi a garancia arra, hogy a 870,-Ft befizetése után, az elvégzendő munka el is jut hozzám? Ez bizalmatlanságnak tűnhet, melyért elnézését kérem, de nem is olyan régen jártam pórul egy szintén kiegészítő keresetet nyújtó rendszerrel, ahová ugyanígy regisztrációs díjat fizettem még októberben, mert alkalmasnak találtak a munkára, de az elvégzendő munkához az "alapanyag" máig sem érkezett meg hozzám, de a befizetett regisztrációs díj elúszott, holott - szemben azzal, amit Ön ígért - annak visszatérítését vállalták arra az esetre, ha a munka elvégzésére mégsem kerül sor.


Köszönöm a türelmét, várom szíves válaszát!


Üdvözlettel:
Ricza Szilvia"

Erre a levélre, a feltett kérdésekre azóta is várom a választ... függetlenül attól, hogy nem dolgoznék így, ilyen feltételekkel...
A másik két levél közül arra, amelyben személynév nem, csak kapcsolatfelvételt biztosító e-mail cím volt megadva, 2012. február 24-én kaptam választ.
A levél első néhány sorát idézem:

"Tisztelt munkavállaló!
Feltehetőleg azért keresett meg minket, (vagy éppen mi kerestük meg Önt a hirdetése által) mert jobb anyagi helyzetet szeretne teremteni magának a jelenlegi álláspontjához képest, esetleg csak kiegészítő mellékjövedelemre van szüksége, ami ebben a gazdasági válságban meg is érthető. Ha Ön nyugodt légkörben, saját időbeosztásban, saját otthonában és bejelentett munkában szándékozik havonta, rendszeresen fizetést kapni, akkor a lehető legjobb helyen érdeklődött."

A folytatás valamelyest különbözött az előző levélben rögzítettektől. A legfőbb különbséget az jelentette, hogy itt 5.000,-Ft megfizetését kérték, és olyan személyes adatokat egy űrlapon, mint a bankszámla szám, vagy a személyi igazolvány száma...

Ezt a levelet emésztettem néhány napig, majd úgy döntöttem, hogy a témát felvetem a Class FM rádió reggeli műsora stábjának, így billentyűzetet ragadtam, és 2012. 03. 05-én az alábbi levelet küldtem el a stab@morningshow.hu e-mail címre:

"Sziasztok!


A munkahelyemen minden reggel hallgatunk benneteket.
Örömmel üdvözlöm a legtöbb témaválasztásotokat, kár, hogy eddig egyetlen hozzászólásomat (magyarországi fogászati turizmus, tankönyvek ára, gyermekvédelmi törvény, vonzás törvénye, stb.) sem olvastátok be, vagy reagáltátok le. Lehet, hogy meg sem kaptátok őket? :)
No sebaj, az alábbi levél talán felkelti az érdeklődéseteket, és talán, ha a Ti érdeklődéseteket felkeltette, és szóba hozzátok, akkor megóvhattok sok naiv embert a veszteségtől.
A veszteség, mely érheti őket, nagyobb, mint néhány ezer forint, pedig némelyeknek az is érvágás lehet.
Véleményem szerint nagyon nem kell bevezetnem a témát, az egész levél magáért beszél.
Azt természetesen egy percig nem tagadom, hogy keresgéltem a neten otthon végezhető munka után, keresetkiegészítésnek, hiszen a kb. 110e forintos havi jövedelmem (ebből kellene megélni lakáshitellel? Ne már :)) valahogy hónapról hónapra kevésnek bizonyul. Nem is értem... :)
Hogy annak nyomán érkezett-e az alábbi levél, vagy sem, nem tudom már, mert a keresgélést gyorsan abbahagytam a sok átverést tartalmazó hirdetést felismerve.
Ráadásul az egész keresgélés tavaly november elején volt...
Külön felhívnám figyelmeteket - nem azért, mert azt hiszem, hogy elkerülheti, vagy nem tűnne fel nektek, csak fitogtatnám a velem született nem minősítendő szintű intelligenciám :) - a "hirdető" által kért adatokra, amik a levél végén jelennek meg... 
Remélem, hogy valamikor a közeljövőben ezt a témát is tárgyaljátok majd.
Természetesen nem csak azért, mert reménykedem, hogy adásba kerülhet a téma, de kívánok további jó műsorvezetést, közben szórakozást, és minden olyasmit, amit egy átlagosan (jó) ember kívánhat másik nem annyira átlagos, de mindenképp jó embernek. Ebben az esetben többnek is, hiszen nem csak a műsorvezetőké a siker érdeme! :)
Az automata válasz e-mailt már előre izgatottan várom, további izgalom-félét majd az jelent, ha Tőletek is érkezik valamilyen visszajelzés :)
Szeretetteljes üdvözlettel:
Syssa"


Választ erre nem kaptam, igazából nem is vártam.
Hogy a téma a rádióban megjelent-e, nem tudom, március 21-e óta nem hallgattam rádiót, csak nagyon ritkán, 5-10 percig.
Ha a témát Balázs, Feri és Jani érdekesnek találták annyira, hogy ezt a közönség elé vigyék, remélem, hogy sikerült megóvniuk jó néhány embert a csapdától, kelepcétől.
Ha nem került műsorra, akkor azt remélem, hogy kevesen estek abba a hibába, hogy hittek a lehetőségben.



Written by Syssa®

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése