Mottó

"Az elfogadás nem jelent sem belenyugvást abba, amibe nem lehet belenyugodni, sem kritikátlanságot. Az elfogadás higgadt és elemző tudomásulvételt jelent, a valóság tiszteletét."
Popper Péter®
________________________________________________

2012. június 16., szombat

Életelvek…

A szüleimtől rengeteg, a minőségi élethez alapként szolgáló elvet hallottam életem során.
Ezekből idézek most néhányat.

Legtöbbjüket én saját magam magamra nézve igyekeztem, és igyekszem a mai napig, kötelező érvényűnek tekinteni.
Kétségtelen azonban, hogy emberként – ahogy a legtöbbünk – én is iszonyatos EGO-val vagyok megáldva, így gyarló vagyok, tehát az elvek betartását, azok szerint történő életvitelt meg kellett tanulnom, és természetesen tanulom a mai napig.
Hiszen hogyan taníthatnám a gyerekeimet ezek alapján élni, ha én magam nem az általam tanított elvek alapján élek?

Sajnálatos, hogy a szüleim ezeket inkább csak mondogatták, azonban kevésbé tartották…

Anyu:
Amit nem akarsz magadnak, ne csináld másnak!
Ne a másik erkölcse határozza meg a tiédet!
Hazug embert hamarabb, mint a sánta kutyát…
Adni jobb, mint kapni.
Akkor illik csak elfogadni, ha viszonozni is tudod.
Vigyázz magadra, ezzel ránk is vigyázol.

Apu:
Nem bocsánatot kell kérni, inkább ne tégy olyat, amiért bocsánatot kell kérned.
Nem zörög a haraszt, ha nem fúj a szél.
Gack Kati nénitől hallotta, és igazat adott neki: Túl rövid az élet a haragtartáshoz.


Elméletek, amikkel én értek egyet:

Ha egy szülő nagyszülővé válva azt hirdeti, és aszerint él, hogy nagyszülőként a dolga az unoka kényeztetése (elrontása), akkor az a szülő nem tiszteli a gyermekét. Így azonban ne várja, hogy tiszteljék.

„Csak azt adhatjuk, amink van.
Aki boldogtalan, nem adhat boldogságot, aki sikertelen, nem segíthet másokat sikerre. Első kötelességünk: önmagunkon segíteni, hogy ne legyünk másoknak teher. Először tanulni, aztán tanítani! Először teremteni, aztán adni! Ez az élet vastörvénye!”

„Aki az égő parazsat a kezében tartja, hogy bosszúból megdobjon vele mást, annak megég a keze.”
„A hiba beismerése már nagy lépés a javulás útján.”
„Sokszor egy semmiség elég ahhoz, hogy az ember lezuhanjon a fellegekből.”
„Nincs férfi, nincs nő, aki mindig erős tudna maradni, képes lenne elviselni az igazságtalan véleményt, a gyalázó szót; a rágalom még egy bolond szájából is belehasít olykor a védtelen érzésekbe.”
"Az ember egy pillanat alatt elkövethet olyat, amin aztán évekig bánkódhat, s az élet azon többé nem változtat semmit."
„A legfőbb emberi tudás önmagunkat ismerni, s a célt, ahová lépteink visznek.”



Written by Syssa®

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése